
Denník mobility č.2
Tablets, Apps & Web 2.0 im Deutschunterricht
(tablety, Apps & Web 2.0 na vyučovaní nemčiny)
Meno: Mgr. Andrea Stopková
Názov vzdelávania: Tablets, Apps & Web 2.0 im Deutschunterricht
(tablety, Apps & Web 2.0 na vyučovaní nemčiny)
Miesto: IIK Düsseldorf, Trainingszentrum Palmenstr. 25, Düsseldorf, Nemecko
Termín: 26.9. - 30.9.2016
Prehľad aplikácií, s ktorými sme pracovali:
- https://getkahoot.com/ - učiteľ môže na tejto stránke vytvoriť interaktívne online cvičenia a hry,
- https://kahoot.it/ - online cvičenia a hry vytvorené učiteľom, na ktoré sa žiak prihlási pomocou hesla, ktoré program automaticky vygeneruje,
- https://learningapps.org/ - interaktívne online cvičenia, pri vytváraní cvičení je možné zvoliť si rôzne typy cvičení (multiple choice, milionár, text s chýbajúcimi časťami kľúčových slov na doplnenie )
- https://tricider.com/ - tvorba online ankety, deti odpovedajú na zadané otázky, využiteľné pri realizácie brainstormingu,
- https://goqr.me/ - tvorba QR-kódov,
- https://mal-den-code.de - QR-kódy na vymaľovanie,
- https://padlet.com - voľné písanie na zadané témy, brainstroming, spätná väzba, formulovanie cieľov/výsledkov, zbierka slov/obrázkov a pod.,
- www.pixabay.com - legálne obrázky, videá, grafiky s licenciou,
- https://commons.wikimedia.org/wiki/Hauptseite - alternatíva k pixabay, legálne obrázky, videá, hudba,
- https://www.socrative.com/ - interaktívne online cvičenia, kvízy, testy, deti môžu súťažiť v tímoch,
- www.quizlet.com - online cvičenia s flash kartami, súťaže, online hry v rôznych prevedeniach (test, formou hry- zachráňme zem a pod.),
- https://www.mindomo.com/ - vytváranie pojmových máp,
- https://www.wordclouds.com - vytváranie slovných bublín vhodných na dotvorenie webovej stránky alebo ako sumár slovíčok k danej téme na vyučovaciu hodinu,
- https://www.plickers.com - online ankety, zisťovanie spätnej väzby (učiteľ naskenuje odpoveďové kartičky žiakov výsledok sa okamžite zobrazí na interaktívnej tabuli),
- https://openstreetmap.org - mapy sveta, možnosť vybrať určitú časť mapy, uložiť ju ako jpg alebo pdf a následne aplikovať na webovú stránku alebo vložiť do iného dokumentu,
- https://www.lyricsgaps.com/ - hudobné videá, texty piesní, cvičenia na dopĺňanie textu (napr. žiaci si vypočujú pieseň a na základe vypočutého dopĺňajú do textu chýbajúce slová).
Výstupy:
Webová stránka vytvorená počas školenia: https://sites.google.com/site/deutschlehrerpoprad/home
Aktivity použité na otvorenej hodine:
https://learningapps.org/display?v=p16cpymn316 (learningapps)
https://quizlet.com/158158977/match (quizlet)
"The European Commission support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents which reflects the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein."